Reppens Bakeri, som nylig har blitt en del av Ola Lompa, vil dra nytte av Ola Lompas suksessfulle implementering av forretningssystemet fra ECIT WLCOM. Ved å ta i bruk det samme forretningssystemet, kan Reppens Bakeri effektivisere og styrke sin digitale infrastruktur, i tråd med Ola Lompas fremgang. Daglig leder i Ola Lompa AS, Belinda Kamp Silkoset, uttaler: «Ved å velge den samme løsning som i Ola Lompa, legger Reppens Bakeri grunnlaget for effektiv drift og muligheten til å standardisere en rekke rutiner i begge selskap»
Programvaren vil spille en avgjørende rolle i å forenkle og forbedre flere forretningsprosesser, med spesielt fokus på full oversikt over lagerhold og nøyaktig sporing gjennom hele verdikjeden. Det primære og mest betydningsfulle tiltaket vil være å samle og gjenbruke informasjon på tvers av hele verdikjeden. Dette legger grunnlaget for en optimalisert planlegging av innkjøp og produksjon, som igjen reduserer behovet for lagerplass og kapitalbinding.
Et av nøkkelkomponentene i løsningen er logistikkappen, som allerede har effektivisert hverdagen til sjåførene i Ola Lompa. Denne innovative appen gir sjåførene muligheten til å håndtere bestillinger, fylle på bilen med varer, ekspedere varer i butikker og håndtere returer – alt via mobiltelefonen. Ved å benytte appen opplever sjåførene en økt effektivitet og smidighet i deres daglige arbeidsoppgaver, noe som sparer tid og bidrar til en mer optimal logistikkprosess. Du kan lese mer om logistikkappen her.